today i was supposed to go out with ami n ekin to shah alam for the house-hunting thing. *sigh*
we are to register at uitm shah alam diz coming 5th and yet...STILL NO HOUSE??? apeke pathetic gile kami nih?? hahaha!
ouhkie ekcely, the previous plan was me going out with alina n rina. they were searching for a house too, tapi kat puncak alam coz rina got to further there. but somehow i texted ami, saje nak ajak die teman aku g house-hunting. tot it would b easier since he knows dat place other than my fwen rina tuu. so bile da msg2 ngan rina n ami, ami said to go to kL first b4 going to shah alam. so i was fine j laa coz to go to sa, i'll have to stop at sentral first anyhow. so i texted rina saying i'll go with my czn first, then ade mse kite lepak. God knows how long i havent seen dat gal. ;(
so nways ive arrived around 10-ish [kot. xingat sangat] at sentral and went straight to d ladies. haha dari dlm train trase dowh! hahaha. then g cari topup jap, a few minutes later ekin called saying they are nearby the taxi area upstairs. so bile da masok kete syafiq (one of d agents) called asking pasal umah, nak sewa ke x. so i was like ouh xpe laa discuss dlu ngan my fwens.
then sampai sa, round dulu kat pusat komersial tuu, nak tengok dulu the condition kat umah yang kunun2 corner lot atas khalifah tuu. O-MY-GOD. its not even corner lot. he was bullshitting me. i tink its an end lot. i asked my czn to peek upstairs. n i went up a bit too. ouh god. the stairs itself freaked me out! hahaha so we went round first (dengan bjalan kaki and usha2 tangga di situ)
akhirnye aku lapa nak mampos and menyuarakan hasratku kepade czn2 aku tanpe segan-silu.
"weiyh marilah kite makan! hoi lapa nih! aku xbreakfast ag kott!" -me
"haa jom2 kite makan kat bangi kopitiam tuu." -ami
i wanted to order nasi lemak ayam rendang initially but it wasnt available. so terpakse order nasi ayam sotong. [xtau laa sedap ke x kan] ami ordered jz roti bakar, and ekin ordered keropok lekor. aku yang lapa tapi dorangnye food sampai dlu! XACI!
then mase kuis2 nasi lemak tuu, nampak laa byk halia. omg!!! xsuke!
even the sotongs tasted like halia yg blambak tuu, hukhuk. akhernye aku tidak mampu jua untuk menghabeskan nasi lemak tuu. ami marah aku.
"weiyh bazir dowh xabehkan food nih. bak sni." -ami
"heish bising j ko nih. xsedap dowh. rase sgt halia die. yekk!" -aku
"haih mi, aku ke ko yang lapa nih?hahahaa!" kateku pabila melihat abeh sepinggan nasi lemak sotong tuu. die hanye mampu sengih. haa bgs mi, itu adalah satu tindakan yg bgs krane jike anda bsuare anda akan kne balik. wehehehe.
pas da makan2 mengenyangkan pewot kami meneruskan niat suci murni [more like terpakse haha!] untuk mencari umah di sek 7.
setelah berpusing2 di situ, mencari2 di kristal, flat sek 7, pusat komersial and laz skali kat baiduri. then i got laa a few numbers and da call2 da pn. tapi xley confirm lagi. after baiduri, i said enuff to ami n lets go sumwhere else. hahaha! pergh xlarat kott! dari pagi hingge petang di situ j!
huhuhu. then we went to klang bukit tinggi JJ coz ekin wanted to find her books. in the end, aku gak yang beli cecelia ahern - where rainbows end [xabeh bace ag arituu, kne beli!] and also 17 mag. hehehehehe. the books she wanted were not available there so we went to damansara to search there. then stop kat ikea coz i wanted really bad to eat the karipap there! so nice!
terbayang2 lagi nih. hehehehe. and then i looked at the time, oh god! 8sumthing and i wasnt even on d train yet!!! *berdebar-debar atiku ini*
tapi yang peliknye mama masih xmsg. haih slalu slalu tuu laju j call aku "adek katne nih? bile blk?"
haish nih jgn ckp call, msg pn xdapat nih. ke da lupe aku? hukhuk. wah mentang2 conquer umah sorg sonot j mama aku nih hahahaha! so akhernye aku membuat keputusan untuk aku yang call die. [eiyh terbalik lak kan aku lak yang wiso die hahaahah!]
"mama, adek kat bangsar nih. baru nak gerak sentral." -aku
"ha ouhkie. da naik train lom?" -mama
"lom laa baru nak gerak sentral." -me
"ouhkie." -mama. dan sebelum mama sempat lecture aku, aku terus ngan soklan len. haha
"mama da makan lom?" -aku
"lom la tunggu kamu nih." -mama
"haa dun wori mama, adek ade beli karipap kat ikea untuk mama. confirm sedap! xtipu. haha"
"yeke. ouhkie laa.da tolak dari sentral gtau mama" -mama
"ouhkie tata."
wah ini sudah bagus. 9something and still in kL, mama not worried?? hehehehee. GOOD NEWS BABY!! hahaha. [i think maybe coz she knows im with ami n ekin tuu yang xwiso langsung tuu. most likely sebab aku ngan ami laa aku rase, krane he's like so familiar with the roads there *ceh yeke*, and coz he's my czn n coz he's a guy. ceh.]
p/s: ami, ko jangan bangge lak bace nih. ceh. hahaha!
hahahahahahaha...
ReplyDeleteermm mmg arr..
klu xde dier mmg xtau ar cm ne nnti..
nsb baik ad csn yg cm dier yg jns kaki jln n survey2..
hahaha..
msa tuh bkn ko je yg pening..
ak pun sma..
hihihi
erm tp plg sian dier ar..
kne drve dume..
ak ni sje je nk suh dier.
hahaha..
ye ar kang nnti ak bwk slow lak..
sbb mn tau sgt area2 sna..
huhuhu..
erm ak ngn ami pun xkne lecture gk ngn dorg..
smpi2 jew dorg ngah tdo.
hihihihi..
kiteorg pe lg.
wt muka xmalu la.
hohohoho..
tp kn babes, hr tuh adlh hr plg besh wt ak ar babes..sbb dpt lepak ngn ko lma2..hihihi..
pasni kiter lpk g ar erk..
tp ak tdo umh ko ar..
hahahahahahaha...
hahaha
ReplyDeletesure sure
hey ladies...
ReplyDeletesbnrnyer mase kiter kat commercial cntre tuh..
aku dh muler penin2 lalat skit...
mujurlah de korg yg msk air mase tuh..
huhuhu...
agpn aku sronok r jd drebar korg tuk hr tuh sbb drive kete mak anjang...
jln jauh plak tuh...
besh..!!
haa tuulaa korg
ReplyDeletelenkli roger aku if trase nk g ne2
tmbh2 aku pn dkt2 sane nnt
hahahaa!
[aku tau ami agak gerun dengar aku bkate sebegitu haha!!]
hahahaha..
ReplyDeleteerm yeke mie..
np ko xbgtau kt ak msa tuh.
at least eh gk tuka2..
ermm..pe pun hr tuh adlh hr plg besh tuk ak..
hihih...
thnks mie..
n really2 thnks to fana..
hihihi
asl korg sonot sgt nih
ReplyDeletehahaha
musykil aku
alaaa..
ReplyDeletesonok pun musykil..
sbnr yer nk suh ko blnjer karipap g nie..
hahahaha